středa 26. března 2014

26.3 Jak vzdělávat jinak

Zkušenosti lidí kteří vytváří podmínky pro nové způsoby vzdělávání.

Kateřina Jonášová se podělila o své zkušenosti se vznikem dvou komunitních školek a školy v malé obci u Berouna.
Kateřina je publicistka, dramaturgyně a zastupitelka malé obce. Vášnivě se zapojuje do neziskových projektů, které posilují ženy a občanskou angažovanost 
(Prezidentka.cz, Moudré podnikání žen, Učíme se příběhy). Spoluvlastní vydavatelství Patagonie.


Jan Froněk a Eliška Bucvanová představili konkrétní příklady aktivit, při kterých žáci dokázali ve své škole nebo v jejím okolí změnit něco zajímavého. A přitom se naučili důležité občanské dovednosti.
Jan Froněk a Eliška Bucvanová pracují v CEDU - Centrum pro demokratické učení. CEDU je nezisková organizace, která se dlouhodobě a systematicky věnuje občanskému vzdělávání.  V současné době toto téma rozvíjí podporou škol a učitelů při práci s "hlasem žáků" přes  žákovský parlament (užívá se i jiných pojmů: školní parlament, školní rada, studentský parlament) a skrze program Škola pro demokracii.
http://cedu.cz  www.skolaprodemokracii.cz/


Ivana Malková se podělila o své zkušenosti, jak tvořit školu v souladu s přítomným okamžikem, plout s proudem a přitom se toho s dětmi mnoho naučit.
Bývalá spoluzakladatelka, učitelka, ředitelka, majitelka Školy Hrou. Po dvaceti letech projekt ukončila prodejem školy. Nyní vede kurzy osobnostního rozvoje Vědomá pedagogika, přednáší, poskytuje supervize a mentoring nejen ve školských zařízeních, pracuje s konstelacemi, a provází děti i dospělé náročnými životními situacemi.


Žádné komentáře:

Okomentovat